Rudi Hendrickx

Bestuurslid

Rudi is 56 jaar en woont met zijn vrouw en 2 dochters in Hakendover. Hij werkt als dossierbeheerder Gemeen Recht op het juridisch departement van de CM.
In zijn vrije tijd kan je hem regelmatig vinden op het tennisterrein van TC Roosendael of aan de toog om gezellig een frisse pint te drinken met zijn vrienden.

Door zijn Vlaams hart, sterke politieke interesse en de innerlijke drang om daar actief iets mee te doen, stelde hij zich in 2016 kandidaat voor de bestuursverkiezingen van N-VA Tienen. Ondertussen is hij penningmeester, ledenverantwoordelijke en mag hij onze afdeling vertegenwoordigen in het arrondissementeel bestuur en de partijraad.

Door zijn eerste kandidaatstelling bij de verkiezingen van oktober 2018 wordt Rudi in januari 2019 gemeenteraadslid en maakt hij met de N-VA fractie deel uit van de nieuwe bestuursploeg voor Tienen.

Belangrijke werkpunten na de verkiezingen zijn veiligheid, een gezond financieel beleid, een sterke plaatselijke economie, mobiliteit, modern bestuur, sport en ontspanning. Daarnaast zal Rudi de deelgemeenten niet uit het oog verliezen, hun eigenheid en hun sociaal weefsel moeten wij verder ondersteunen. Veel uitdagingen waaraan hij graag actief wil meewerken.