Ine Tombeur

Ine is 44 jaar (°1977) en woont samen met haar man en haar twee zonen in het Abelenhof in Tienen.

Ze is van opleiding logopediste, stottertherapeute en had 10 jaar een eigen praktijk.  Komende van de Volksunie Jongeren, stond ze mee aan de wieg van de N-VA. In 2010 startte ze op het partijsecretariaat van N-VA als afdelingsverantwoordelijke voor de provincie Vlaams-Brabant. Toen Ine in de zomer van 2015 schepen werd, ging ze deeltijds werken als raadgever op het kabinet van Staatssecretaris Elke Sleurs en later van Zuhal Demir. Sinds september 2020 werkt ze als communicatieverantwoordelijke op het kabinet van gouverneur Jan Spooren.  Ontspannen doet ze het liefst door uitstapjes te maken met haar gezin of te gaan eten met vrienden. Of door een lange wandeling te maken in de mooi Tiense velden.

Ine is een sociaal geëngageerd beest, dat al begon in de chiro waar ze 15 jaar lid van was.  Tussen de mensen zijn, luisteren wat hen bezighoudt, mensen en organisaties in verbinding brengen om mekaar te versterken, ze doet niets liever.
Ine nam haar schepenmandaat vanaf dag één met twee handen vast.  Ze zette voor het eerst in Tienen een beleid rond integratie en dierenwelzijn op poten.  Het buddyproject, het attestenfeest, de brugfiguur lager onderwijs maar ook het driemaandelijks overleg met het integratiemiddenveld zijn hier mooie voorbeelden van.  Als schepen van bevolking voerde ze het werken op afspraak in waardoor de Tienenaar een betere dienstverlening krijgt.
Sinds 2019 is ze schepen van mensen (sociale zaken).  Een eerlijk sociaal beleid door mensen te versterken en zodat ze kansen kunnen grijpen, vindt ze enorm belangrijk en daar gaat ze dan ook voor.